სასწავლო პროექტის გეგმის შაბლონი
სასწავლო პროექტის გეგმა
სასწავლო პროექტის გეგმის შაბლონი
სასწავლო თემის ავტორი
|
||
სახელი და გვარი
|
ნათია ქუჩულორია
|
|
რაიონი
|
სამეგრელო ზემო სვანეთი
|
|
სკოლა
|
სოფ.ინგირის 2საჯარო სკოლა
|
|
ქალაქი
|
ზუგდიდი
|
|
თემის მონახაზი
|
||
თემის დასახელება
|
||
ქართული ხალხური სიმღერა–სული ერისა.ხალხური საკრავები.
|
||
თემის შინაარსი
|
||
უფროს
თაობაში და ინტერნეტის საშუალებით მოსწავლეები მოიძიებენ ქართულ ხალხურ
სიმღერებს და საკრავებს.სასურველი სიმღერის შესწავლა და გაანალიზება.
|
||
საგანი
|
||
მუსიკა
|
||
დონე/კლასი
|
||
II კლასი
|
||
განხორციელების დროის ჩარჩო
|
||
1 თვე
|
||
თემის საფუძვლები
|
||
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
|
||
მუს.VIII.2. მოსწავლეს შეუძლია სიმღრა თანაკლასელებთან
ერთად.
შედეგი
თვალსაჩინოა თუ მოსწავლე: ასრულებს ორხმიან და სამხმიან ქართულ ხალხურ სიმღერებს
დასხვა ხალხთა სიმღრებს
მუს.VIII.5. მოსწავლეს შეუძლია მოსმენილი მუსიკალური
ნაწარმოების გაანალიზება.
შედეგი
თვალსაჩინოა თუ მოსწავლე: ახასიათებს მუსიკალური ნაწარმოების ჟანრსა და სტილს,
ახასიათებს საშემსრულებლო შემადგენლობას.
მუს.VIII.7. მოსწავლე იცნობ და შეუძლია ქართული და მსოფლიო
მუსიკალური ხელოვნების ცნობილი ნიმუშების დახასიათბა.
შედეგი
თვალსაჩინოა თუ მოსწავლე: ადარებს სხვადასხვა დიალექტის ერთი და იმავე ჟანრის
ხახლურ სიმღერებს.
მუს.IX.8. მოსწავლეს შეუძლია მუსიკალური ნაწარმოების
სტრუქტურული და სახეობრივი მხარეების დახასიათბა.
შედეგი
თვალსაჩინოა თუ მოსწავლე: მსჯელობს ხალხური სიმღერის მახასიათებლებზე(დიალექტი,
ჟანრი, თმატიკა, შემსრულებელთა შემადგენლობა).
მუს.IX.9 მოსწავლე აცნობიერებს მუსიკის როლს
საზოგადოების ცხოვრებაში.
შედეგი
თვალსაჩინოა თუ მოსწავლე: საუბრობს ხახლური მუსიკის სოციალურ დანიშნულებაზე (ყოფასთან
კავშირი, კოლექტიური შემსრულებლობა, ზეპირი გადაცემის ტრადიცია, ანონიმურობა,
მუდმივი ცვალებადობა).
|
||
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
|
||
მოსწავლეები
განსაზღვრავენ პროექტის მიზანს, დაგეგმავენ პროექტს და გაანაწილებენ ფუნქციებს.
მოსწავლეები შეასრულებენ საგუნდო სიმღერას, შეადარებენ სხვადასხვა დიალექტის
ერთი და იგივე ჟანრის ხალხურ სიმღრებს, გამოიკვლევენ მათ ყოფით დამოკიებულებას.
|
||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
|
||
ზოგადი
კითხვა
|
1.მოგწონთ
თუ არა ქართული სიმღრა?
|
|
თემატური
კითხვები
|
1.
რომელი
ჟანრის სიმღერები მოგწონთ?
2.
როგორი
დამოკიდებულება გაქვთ ქართული ხალხური სიმღერისადმი?საკრავებისადმი
|
|
შინაარსობრივი
კითხვები
|
1.
რომელ
ხალხურ საკრავებს იცნობთ?
2.
ხომ არ
იცით რომელი კუთხისაა ეს საკრავები?
3.
როგორი
ჟანრისაა?
4.
შესრულები
როგორი ფორმაა?
|
|
შეფასების გეგმა
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
წინარე ცოდნის და მიმართულების მიცემის დასადგენად გამოვიყენებ
გამოკითხვას პროექტის დასაწყისში. პროექტის შუაში–პროექტის რუბრიკას,
ჩანაწერრებს კვლევის პროცესში, ვენის დიაგრამას შედარებისთვის, პროექტის ქულებით
შეფასების გზამკვლევს როგორც შუაში ისე საბოლოო შეფასებისთვის, ცხრილებს და
დიაგრამებს, პროექტის დასრულებამდე მოსწავლეთა დამასწავლებლის უკუ კავშირს
შეფასების დასაფიქსირებლად, პრეზენტაციისა და პრაქტკჯული დავალების შეფასებას.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სხვა საკითხები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საბაზისო უნარ-ჩვევები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
მოსწავლეებმა იციან უფროსებთან ურთიერთობა, დიალოგის წარმართვა,
იცნობენ და გაანალიზებული აქვთ სხვადასხვა დიალექტისა და ჟანრის სიმღერები,
შეუძლიათ ორ ან სამ ხმაში შეასრულონ გარკვეული სიმღერები. სხვადასხვა მუსიკალური
პროგრამების და ტექნოლოგიური საშუალებების გამოყენება. იციან საოფისე
პროგრამების გამოყენება, როგორიცააword.poverpoint.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო პროცედურები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
მოსწავლეებს მივაწოდებ მიმართულების მიმცემ კითხვებს, ცოდნის
შესამოწმებლად გამოვიყენებ ვ–მ–ვ აქტივობას. I–IIგრაფერს, რომლითაც გადავდგენ, როგორც წინარე ცოდნას ასევე სურვილებს
და მიზნებს, ხოლო მესამე გრაფას შეავსებენ პროექტის დასრულების შემდეგ. რომელსაც
შეადარებენ დასაწყისში გამოთქმულ მოსაზრებებს.
პროექტის შემდეგ ეტაპზე გადასვლისათვის შევქმნით ჯგუფებს. ყუთში
ჩავყრი ფერადი ქაღალდის ბურთულებს და მოსწავლეები ბრმად ამოიღებენ, მოსწავლეები
დაჯდგუფდებიან შესაბამისი ფერების მიხედვით. (მაგ: მწვანე და ვარდისფერი)
დაჯგუფების შემდეგ მოსწავლეები დაინაწილებენ როლებს, კერძოდ: ერთი
ჯგუფი იმუშვებს ბროშურის შექმნაზე ხოლო მეორე შეიმუშავებს გეგმას დასიას თუ ვის
ჩაიწერენ და გამოკითხავენ, კვლევისათვის შეირჩევა 60 წელს ზემო ადამიანები,
რომელთაც ჯერ კიდევ იციან და პატივს სცემენ ხალხურ სიმღერებს( სასურველია
სიმღერა იყოს თანხლებით).
მოსწავლეები ჩაიწერენ და გამოკითავენ 10 ადამიანს ინდივიდუალურად,
მოიპოვებენ ინფორმაციას ამა თუ იმ სიმღერის შესახებ, ჩაიწერენ ამავე სიმღერის
სამივე ხმას, ინტერნეტის საშუალებით მოიძიებენ ინფორმაციას ამავე სიმღერისა და
საკრავების შესახებ.
მოსწავლეები გაეცნობიან როგორც ხალხურ სიმღერებს ასევე ხალხურ
საკრავებს, მასზე შესრულების ტექნიკას (რომელ კუთხეს მიეკუთვნება ესა თუ ის
საკრავი).
მასწავლებლის დასმულ კითხვაზე (რა ყოფითი დანიშნულება აქვს ხალხურ
სიმღერას?) მოსწავლეები აანალიზებენ მოძიებულ და დახარისხებულ მონაცემებს და
გამოთქვანემ საკუთარ მოსაზრებებს
მეტი თვალსაჩინოებისათვის მოსწავლეები აგებენ დიაგრამებს,
რომელზედაც განათავსებენ მიღებულ შედეგებს.მასწავლებელი აფასებს თუ რამდენად
სწორად მოახდინეს კვლევის შედეგების წერილობითი მონაცემების გადატანა
თვალსაჩინო სქემაზე.
ერთი–ერთ სასურველ სიმრერას (მოსწავლეთა ინტერებიდან გამომდინარე)
შეისწავლიანბავშვები მასწავლებლის დახმარებით, ამისათვის გამოიყენება ყოველი
გაკვეთილის (საჭირო რაოდენობის) 10 წუთი, ასევე სიმღერის შესასწავლად შეუძლიათ
გამოიყენონ წინასწარ ჩაწერილი სიმღერის დისკი, სიმღერის შესწავლა შეფასება
მოხდება მიმდინარე საკლასო სამუშაოს კრიტერიუმებით.
პროექტი დასრულდება პრეზენტაციით.
პრეზენტაციის დროს მოსწავლეები შეადარებენ მიღებულ მასალას კვლევის
დაწყებამდე გამოთქმულ მოსაზრებას, გამოთქვამენ საკუთარ აზრს თუ რა სულიერი და
ყოფითი როლი აქვს ხალხურ სიმღერას ადამიანის ცხოვრებაში.
|
Комментарии
Отправить комментарий